Blender pun boleh guna untuk Memasak?

Anamarza
0

 


Zaman sekarang, kerja memasak menjadi semakin mudah dengan pelbagai gadget dapur di jual di pasaran. Dari semahal-mahal gadget , malah ada juga gadget "clone" yang fungsinya hampir sama. Tinggal lagi terpulang kepada kita untuk putuskan samaada gadget-gadget tersebut satu keperluan atau pun sekadar satu kehendak sahaja.

Malah blender yang pada asalnya kita sedia maklum digunakan untuk hancurkan bahan-bahan masakan sekarang dah boleh digunakan untuk memasak. Masak guna blender, biar betul?

Ya betul. Walaupun namanya blender, tak semestinya semua makanan dia akan kisar sampai hancur. Atas pada kita la nak kisar, kisar kasar atau cincang (chopping), adun (mixing), emulsifying, panaskan (heating) atau masak (cooking).

Hampir semua masakan blender ni boleh buatkan. Kita hanya perlu masukkan bahan-bahan yang diperlukan sahaja (ikut resipi apa yang kita nak masak). Tahu masak sikit-sikit pun okey. Biasa la kan, nama pun gadget masakan, sebolehnya yang mencipta gadget tu akan pastikan cara guna mudah, tekan-tekan saja , ikut masa yang diberi dah boleh siap.

Paling seronoknya sebab dapur pun tak kecah, mudah nak kemas sebab tak pakai banyak peralatan . Memasak pun boleh sambil santai-santai gitu. Kurang la sikit terkejar-kejar nak layan anak la, nak buat itu nak buat ini nya.

Untuk makluman blender ni ada lebih 12 fungsi masakan.


Laksa, asam pedas, sup tulang, air soya dan macam-macam lagi lah boleh buat.








Dah macam blender ajaib pulak kan. Satu masakan boleh makan 4-6 orang. Setiap set dapat sekali dengan grinder. Power grinder tu siap boleh grind biji kopi. Nak hancurkan daging pun tak ada masalah punya. Kelajuan kisaran sehingga kuasa 9. Tapi tak payah pening, kita sentuh saja jari pada fungsi, biar blender ni yang buat ikut kesesuaian makanan.

Sedikit maklumat berkaitan blender ini:

- 1.75Liter

- Boleh masak.

- Boleh kisar.

- Boleh Blend, grind.

- Chopping, mixing, emulsifying, heating and cooking

- 9 speed turbo

- touch panel semua function

- powerful 800w motor

- kapasiti memasak 1.4L

- kapasiti grind 1L

- 220v/50hz.

- Jug kaca heavy duty




Nak beli blender boleh memasak ni? Harganya RM590 sahaja. (Tak termasuk kurier)



Post a Comment

0Comments

Post a Comment (0)