Jom masak cara smart dengan Wonderassa!

Anamarza
0

 Bestnya Kalau ada 'bibik", kalau pun tak nak bibik yang masak (sebolehnya nak hidang air tangan sendirikan untuk jamu keluarga kita sendiri makan) dapat tolong dalam penyediaan bahan masakan pun jadi dah. Malah seorang yang bergelar surirumah yang orang kata "banyak" masa tu pun, kalau dapat "bantuan" di dapur alangkah seronoknya. Inikan pulak isteri yang bekerjaya.

Kalau sebut pasal nak permudahkan urusan masak memasak ni, ya memang ada pelbagai cara boleh di praktiskan. Sebagai contoh:

  • Siap sedia stok bahan memasak terlebih awal 
    1. sediakan pes masakan 
    2. blender terus, bawang, bawang putih, halia, lada dan sebagainya
    3. ayam, ikan , daging terus disimpan dalam bekas (quantiti 1 bekas sesuai untuk sekali masak) cara ini boleh menjimatkan masa untuk nyahbeku.
  • Peruntukkan masa dihujung minggu untuk masak pelbagai jenis menu masakan dan dalam quantiti yang banyak terus dan buat stok simpan di bahagian sejuk beku. Bila nak makan , cuma perlu panaskan sahaja.  
Tapi kalau rasa tak sempat nak buat pes masakan sendiri boleh juga dapatkan pes masakan sedia ada di pasaran sebagai contoh jenama pes masakan di bawah :


Untuk Pembelian boleh KLIK DISINI


Perlu ke ada stok Pes masakan seperti ini di rumah ? Kalau tanya pendapat saya, sudah tentulah lah jawapannya PERLU. Ya saya seorang surirumah, dan dari pengalaman selama 17 tahun dah memegang status sebagai seorang isteri dan ibu ni, jika ada stok pes masakan sebegini di rumah, ianya memang amat-amat membantu. Tak kira la stok pes buat sendiri atau pun beli sekalipun ianya akan amat membantu bila kita dalam situasi
  • sakit yang masih larat nak bangun , cuma kalau boleh nak cepat-cepat siap masak supaya boleh berehat pulak.
  • sibuk dengan pelbagai urusan samaada kerja, anak yang perlukan perhatian (sebab sakit atau selainnya) atau ada urusan di luar. 
  • balik dari travel atau  balik dari kampung (terutama waktu musim perayaan) - kebetulan tiada kedai makan yang buka, dan jika ada yang buka pun, pelanggan di kedai tersebut terlalu ramai.
  • Pergi travel tapi ada masa nak jimat dan nak masak sendiri tapi malas nak bawa bahan masakan seperti bawang, lada, halia dan sebagainya.
  • Pergi berkhemah.

Dengan Pes sebegini kerja memasak akan jadi lebih mudah. Hanya perlu beberapa langkah sahaja - tuang, masuk bahan, kacau, angkat. 



Lebih mudah dan tak serabut kan. Yang penting objektif nak masak untuk keluarga tercapai.




6 Pes Ready-To-Cook 
  1. Sambal Tumis *best seller* 
  2. Kari Ayam 
  3. Masak Hitam 
  4. Kari Ikan 
  5. Tomyam 
  6. Masak Lemak 
Sambal Ready-To-Eat 
  1. Sambal Belado 



Setiap pes boleh diolah untuk aneka resepi. Yang bestnya selepas pembelian anda akan dapat link Channel Telegram Resepi menggunakan semua Pes Wonderassa. Di packaging pun ada menu cadangan untuk setiap pes. Tak payah pening-pening fikir nak masak apa hari ni! 

Harga hanya RM12.00 SAHAJA 1 pek

Post a Comment

0Comments

Post a Comment (0)