Pengeluran MyKid dihentikan sementara ?

Anamarza
6
Baru ni masa rutin check up di klinik, terdengar perbualan antara seorang nurse dengan seorang ibu muda. Perbualan berkisar tentang MyKid. Dari perbualan tersebut baru saya tahu MyKid sudah tidak dikeluarkan lagi.
Gambar sekadar hiasan
Samaada terus tidak dikeluarkan atau hanya dihentikan untuk satu tempoh tertentu tu tak sure la pulak. Bila ianya mula dihentikan pengeluaran juga tak sure.

Tapi masa surf FB page Jabatan Pendaftaran Negara, Malaysia , ada la juga warga prihatin yang bertanyakan kepada admin page tersebut berhubung dengan hal MyKid ni.

Jawapan yang diberikan :
Dimaklumkan bahawa percetakan MyKid dihentikan buat sementara waktu untuk tujuan kajian semula dari segi faktor keselamatan dan kepentingan pengeluaran MyKid. Pemberhentian tersebut bermula Jun 2013 di JPN Negeri dan Daerah manakala di Ibu Pejabat JPN Putrajaya bermula Ogos 2013. Walau bagaimanapun halatuju MyKid akan dimaklumkan dalam masa terderkat.

Untuk keterangan lanjut berkaitan hal ini , kalian boleh ajukan ke :


atau boleh juga hubungi:
Pegawai Perkhidmatan Pelanggan
Tel:03-8880 7000
Faks:03-8880 8288
Emel (@jpn.gov.my):pro


Nota Jejari : Nampak gayanya baby yang bakal lahir ni tiada la MyKid....
Tags

Post a Comment

6Comments

  1. pulak dah...apa pula yang tak kenanya ye..

    ReplyDelete
  2. naik taraf sbnrnya. nanti dia bukak bali. pastu bley mohon

    ReplyDelete
  3. semalam pergi ke JPN bertam. . di sahkan mykid tidak akan dikeluarkan lagi. . Bermakna pengeluaran mykid di hentikan terus. member dan mmber isteri saya yg ikut ke Jpn bertam pun turut terkejut mendengarnya. . Lepas ni kena guna surat beranak balik la kalau nakbuat apa2 urusan anak yang dibawah 12tahun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Info dri Jpn Putrajaya
      "Mykid hnya boleh dibuat diputrajaya sahaja, untuk lain2 negeri belum dikuatkuasakn mgkn thun depan..Buat msa ini sila hdir ke putrajaya..Proses hanya 1jam siap"

      Delete
  4. salam.untuk makluman semua, permohonan MYKID kini boleh di buat di semua JPN negeri.tk

    ReplyDelete
Post a Comment