Roti coklat : Cubaan yang semakin memuaskan hati

Anamarza
3
Saya percaya dengan kata-kata practise make perfect dan pengalaman mengajar kita menjadi lebih baik dari sebelumnya walau kekadang kerana sikap terburu-buru , tak berhati-hati dan sebab-sebab lainnya menjadikan kita mengulang kesilapan yang sama. TAPI sikap tidak berputus asa jika mendapat result yang tak berapa nak memberangsangkan tu perlu ada.

Eh terpanjang pulak mukhadimahnya ya. Tak pa motivasi untuk diri sendiri yang tiada bakat memasak tapi masih mahu mencabar diri mencuba pelbagai resepi.

Projek meroti ni buat malam semalam. Dah bebahan ada, plus semangat nak perbaiki hasil meroti sebelum ni, makanya merajinkan diri menguli untuk buat roti coklat pulak.

First time buat roti coklat
Dalam entry "Roti Hokkaido Milky Loaf : Perlu banyak practise lagi!, " baru ni, ada satu pertanyaan berkaitan penggunaan tepung oleh kak Yong. Huhuhuhu memang saya tak berani nak bagi jawapan boleh ke tidak nak tukar penggunaan tepung roti ke tepung gandum tu. Secara generalnya, ada sesetengah resepi rasanya tak de masalah kalau kita tukar tapi ada setengah resepi elok ikut jenis tepung yang disarankan untuk dapat hasil yang sempurna.





Post a Comment

3Comments

  1. dah lama daa akak tak buat roti, x larat nak nguli, huhuhu

    ReplyDelete
  2. betul ana..apa2 pun yang kita buat/masak..lagi kerap kita buat memang lagi menjadi..

    ReplyDelete
  3. akak tak pandai meroti sgt... Tp takrajin benonyer... Kalau rajin semua jadi..... Teruskan usaha...

    ReplyDelete
Post a Comment