Badan halal luar negara yang diiktiraf JAKIM setakat feb 2014

Anamarza
1
Mungkin korang antara pengguna yang biasa membeli produk keluaran syarikat luar negara kan?

Tapi ada masanya kita tak sure adakah logo halal dari badan halal dari negara tertentu yang terdapat pada produk yang ingin kita beli tu mendapat pengiktirafan dari JAKIM atau tidak.

Sebelum ni saya pernah buat sendiri senarai logo halal dari badan luar negara yang diiktiraf oleh JAKIM ( boleh rujuk entry " Senarai logo halal dari badan islam luar negara yang diiktiraf "  ) . Tapi sebab entry tu dah lama ada beberapa logo halal yang tidak lagi diiktiraf oleh JAKIM. Nak edit yang baru al maklum saja la lappy dan internet yang dah "sakit" ni membataskan sedikit kerja edit mengedit ni.

Syukur la ada makhluk Allah yang berkongsi senarai terbaru ( as at februari 2014 ). At least bila dibuat senarai camni mudah sikit nak tengok kan?. Terima kasih pada tuan empunya gambarajah senarai dibawah dan juga pada Fb page sahabat halal yang share gambar dibawah di Fb.

Klik untuk lebih jelas

Pada kalian yang kerap membeli barangan dari luar negara mungkin boleh save senarai di atas dalam phone atau print untuk rujukan bila memerlukan...

Nota Jejari : Memang ada membeli produk luar negara....

Post a Comment

1Comments

  1. halal dari thailand agak waswas kebanyakanya terlalu kecil.atau pun jakim wat pendedah di surat gambar dan tv.pada setiap tahun supaya penguna umat islam tidak tertipu.sekrg di kedai byk brg dari thailand

    ReplyDelete
Post a Comment