Jadual Waktu Imsak dan Berbuka Puasa Bagi Negeri-Negeri Seluruh Malaysia 1434H/2013M

Anamarza
0
Dibawah disertakan link jadual waktu berbuka puasa dan imsak bagi negeri-negeri seluruh Malaysia untuk tahun 2013 / 1434H, yang dikeluarkan oleh pihak JAKIM.

Sila klik pada negeri yang diingini untuk melihat jadual atau untuk muat turun (download) jadual waktu berbuka puasa dan imsak bagi negeri seluruh Malaysia.
  1.  Negeri Sabah

  2.  Wilayah Persekutuan Labuan

  3.  Negeri Sarawak

  4.  Negeri Johor

  5.  Negeri Pahang

  6.  Negeri Terengganu

  7.  Negeri Kelantan

  8.  Negeri Sembilan

  9.  Negeri Melaka

  10.  Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur & Putrajaya

  11.  Negeri Selangor

  12.  Negeri Perak

  13.  Negeri Pulau Pinang

  14.  Negeri Kedah

  15.  Negeri Perlis

Bagi yang baru belajar untuk berpuasa atau terlupa bagaimana cara Lafaz niat puasa boleh rujuk entry "Puasa : Lafaz niat puasa sebulan & sehari".

Bagi yang terlupa atau ingin tahu cara solat terawih sendirian boleh rujuk entry "Cara Solat Terawih Sendirian / Berjemaah".

Untuk yang suka berkunjung ke bazaar ramadhan boleh amalkan doa masuk bazaar ramadhan ( Rujuk entry "Doa masuk bazaar Ramadhan".

Sekirannya anda mahu jadual aktiviti beribadat sepanjang bulan ramadhan ini lebih teratur, anda boleh jadikan jadual di entry "Checklist Ramadhan" sebagai rujukan dan panduan.

Ketahui juga "6 Adab Berbuka Puasa mengikut sunnah" , "12 kesilapan dalam bulan Ramadhan yang kerap dilakukan" , "Kelebihan solat terawih." dan "Kelebihan Lailatul Qadar"


Nota Jejari : Selamat berpuasa dan Anggaplah Ramadhan ini Ramadhan terakhir   dan jadikanlah ia Ramadhan paling berarti...paling berseri...

Post a Comment

0Comments

Post a Comment (0)