Panduan jana wang dari rumah khusus untuk wanita

Anamarza
1

Bekerja dari rumah dah menjadi satu trend sekarang. Zaman sekarang ni tidak kira sama ada seseorang itu sekadar memiliki sijil SPM , diploma atau  ijazah malah yang memiliki kelayakan sarjana (master) sekalipun turut memilih untuk bekerja dari rumah juga.


Pada saya peluang untuk mempunyai pendapatan sendiri dengan hanya bekerja dari rumah patut dipertimbangkan oleh kita-kita yang bergelar ibu. Ya la kan bila duduk dirumah kita akan lebih dekat dengan anak.

Tapi tu semua bergantung pada minat individu juga. Ada sesetengah orang dia lagi suka duduk bekerja dipejabat,  ada juga yang berpendapat, jika nak bekerja sendiri , biar ada premis perniagaan sendiri bukan dibuat dirumah.

Macam saya , masa decide berhenti kerja dulu memang niat nak duduk dirumah sahaja. Masa tu belum ada perancangan untuk bekerja dari rumah, dan masa tu pun perniagaan internet belum meluas lagi.

Sampai la saya terjebak dengan dunia blogging dan dari situ mula kenal dengan Masayu Ahmad ( Penulis e-book Jana Wang Di Rumah - Khas Untuk Wanita!) melalui blognya. Waktu tu baru la faham istilah SOHO, WAHM dan SAHM.

Start dari waktu tu la , saya pasang niat nak ada online shop sendiri dan start kumpul maklumat bagaimana atau apa cara untuk tambah duit hanya dengan duduk dirumah . Tips hasil penulisan saudari Masayu diblognya memang banyak membantu.

Bagi yang baru berkira-kira untuk buat keputusan berhenti kerja dan duduk dirumah sambil tu nak ada pendapatan sendiri tapi tak tahu macam mana dan bagaimana, jom kita beli e-book tulisan Masayu ni.

Pssttt: Bagi yang berhajat nak memiliki e-book ni klik jee kat gambar atas ni ya (^_*) 

Tak mahal mana harganya, lagipun kalau beli bukan setakat dapat e-book Jana Wang Di Rumah - Khas Untuk Wanita! je malah dapat 2 e-book lain juga ( Idea Bisnes Bekerja Di Rumah & Temuramah 4 Usahawan SOHO)

Cukup berbaloi kan untuk bayaran RM20.00?

Note : Untuk makluman korang,  e-book ni menyentuh  :-

  • Bab 1: Pendahuluan & Konsep 
    Merupakan bahagian pendahuluan dan mengandungi pandangan dari wanita-wanita yang telah menjalankan perniagaan dan juga pekerjaan dari rumah. Juga turut menyentuh konsep=konsep bekerja di rumah serta jenis-jenis sumber kewangan apabila bekerja di rumah.

  • Bab 2: Masalah Mencentus Motivasi 
    Sedikit pencetus motivasi, iaitu, kisah benar dan pengalaman saya sendiri yang membuatkan saya berkobar-kobar untuk bertukar status dari pekerja di pejabat kepada suri rumah yang bekerja di rumah.

  • Bab 3: Matlamat Bekerja Di Rumah 
    Antara matlamat-matlamat yang boleh anda gunakan untuk memacu semangat anda bekerja di rumah.

  • Bab 4: Mengapa Anda Perlu Bekerja di Rumah
    6 sebab kukuh mengapa anda perlu bertindak sekarang dan mula bekerja dari rumah.

  • Bab 5: Mengapa Gagal Untuk Sukses Bekerja Di Rumah 
    10 sebab mengapa ramai yang gagal untuk bekerja dari rumah. Kenalpasti faktor ini dan elakkan ia dari berlaku pada diri anda.

  • Bab 6: Panduan Persediaan Sebelum Bekerja Di Rumah 
    9 persedian yang perlu anda ketahui sebelum anda memutuskan untuk berhenti kerja di pejabat dan mula bekerja di rumah.

  • Bab 7: Pelan Perancangan dan Bertindak 
    Contoh pelan perancangan dan bertindak untuk anda bekerja dari rumah.

  • Bab 8: Rahsia Kejayaan & Motivasi 
    13 Rahsia kejayaan untuk bekerja dari rumah.

  • Bab 9: Mencari Idea Bekerja Di Rumah 
    7 faktor yang perlu dipertimbangkan apabila mencari idea bekerja di rumah
Tags

Post a Comment

1Comments

  1. Sedang berkira-kira untuk serius brniaga di alam maya...tapi kena fikir pro dan kontranya dulu

    ReplyDelete
Post a Comment