Kisah Ariff Alfian Rosli Kahwin Dengan Lelaki (Gay) : Jadikan pengajaran!!!

Anamarza
3
Saya memang tak berapa baca surat khabar, dan cerita berkaitan pelajar lelaki (Ariff Alfian Rosli) yang dikatakan hilang di luar negara oleh keluarganya memang saya ada terbaca tajuk berita tu tapi tak baca isinya sahaja. Pagi ni masa buka blog tengok ramai blogger yang duk cerita pasal Kisah Ariff Alfian Rosli yang dikhabar sudah berkahwin Dengan Lelaki (Gay).

Bukan setakat cerita sahaja, rata-rata menayangkan gambar-gambar "perkahwinan" pasangan itu. Memang kalau tengok pada gambar tu, sedikit geram kerana sewaktu upacara tersebut dia mengenakan baju melayu. Sejauh mana kebenaran cerita tu dan sejauh mana "terpesong"nya akhlak dia itu cerita dia dengan Allah.

Maaf, tak sanggup nak letak gambar "perkahwinan" Ariff Alfian Rosli dengan gay tu ya
Sumber gambar : thesatiricalchristian.blogspot.com

Tanya diri kita, sebagai manusia bila baca kisah seperti itu apa reaksi kita yang sepatutnya?

Adakah patut kita mengutuk dan mencelanya?

ATAU

Sebaiknya kita beristighfar dan berdoa agar diri kita dan keluarga kita dilindungi Allah S.W.T dan terhindar dari gejala kaum/ masyarakat sadum (kaum nabi LUTH) .

Perkahwinan antara lelaki dan perempuan yang sepatutnya berlaku
Sumber gambar : selamattinggal.blogspot.com
Tags

Post a Comment

3Comments

  1. Thank you...i appreciate it so much for saying what needed to be said instead of accusing hate nothing to him and his family. We all should remind each other as a muslim that condemning the action, and seek God protection is better than condemning the individual with hurtful words and false accusation to his family...jazzakallahkhairan

    ReplyDelete
  2. Semuga Allah memberi petunjuk hidayah kepada Ariff agar beliau bertaubat dan kembali ke pangkal jalan. Marilah kita sebagai umat Islam berdoa kepada Allah agar beliau tidak terus melakukan kesilapan...Insyallah.

    ReplyDelete
  3. Semuga Allah memberi petunjuk hidayah kepada Ariff agar beliau bertaubat dan kembali ke pangkal jalan. Marilah kita sebagai umat Islam berdoa kepada Allah agar beliau tidak terus melakukan kesilapan...Insyallah.

    ReplyDelete
Post a Comment